emmislofgren

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 31 juli 2012 08:53

Igår vart de filmkväll med Sanna. Vi såg 3 skräckfilmer. :| Så de tog väl en stund innan jag kunde somna.

Nu sitter jag i bilen med hela familjen på väg mot norrbotten. Skönt att få andas in lite friskare luft ;)

//Emma

Av Emma - 29 juli 2012 22:32

"Familjen Modigs julafton avslutas abrupt med att Micki hamnar på sjukhus efter att närapå ha svultit sig till döds. Kvar i sitt rum i familjens villa blir lillasyster Mija som också håller på att tyna bort - bara på ett annat sätt. Hon tar sin tillflykt till den mest extrema form av musik hon kan komma på, men trots allt ljud är de ingen som hör. Till slut ger hon upp och sticker hemifrån.

Mickis ex Danny går mellan din pojkväns lägenhet och tatueringsstudion där han jobbar och gör allt för att slippa skuldkänslorna över de han har gjort och inte gjort. Först går flykten från Micki, sedan från tillflyktsorten, tills det inte längre finns någonstans att ta vägen. Men ett kort möte mellan Mija och Danny får dem båda att våga prova en gång till - att göra något, vad som helst, för att nå fram."

"Tatuerade tårar är en berättelse om att fly för att rädda sig själv, eller någon annan. Om vad det är att hjälpa någon. Om brister inombords som skapar hål som ingen kan fylla. Om modet att trots allt söka efter ett bättre liv. Och om kärlek. För någonstans finns möjligheten ändå, att mötas."


//Emma

Av Emma - 25 juli 2012 18:52

Jaa du... bra fråga. Jag personligen tycker ju att jag har bra humor men frågar man min omgivning så är den väl kanske lite barnslig och dålig ibland.   


//Emma

Av Emma - 18 juli 2012 20:36

   

Min Mamma:

Hon finns alltid där vad det än är. Hon är skit duktig innom sitt yrke också, undersköterska. Det är såå svårt att förklara hur mycke hon betyder för mig!


 

Min pappa:

Han finns alltid där när man behöver han. Vad de än gäller. Vilken tid på dygnet de än är. Han brinner för sitt yrke som specialpedagog på komvux/särvux. Hans dröm skulle nog vara att få jobba med bara särskolelever. Det är samma här de är såå svårt att förklara hur mycke han betyder för mig!



Love u both     


//Eran Emma

Av Emma - 18 juli 2012 20:22

Hej!

Igår så vaknade jag åt frukost och lunch i lugn och ro innan jag och Linn skulle gå ut och sälja. Helt plötsligt kimmer pappa halft nerblodad. Då har han vurpat när han var ute och sprang i skogen. så brillerna var trasiga och hade rivit upp på näsan, skrubbsår på axlar, panna och händer sen har har också skrapat upp knät så de dånade om de. Usch! Stackare! Men när mamma kom hem strax efter så kollade hon på allt och de var inte så farligt egentligen. Men man blir ändå lite rädd när de handlar om lillfarsan.      

Idag har jag och Linn också varit ute och sålt innan jag var tvungen att dra hem pga att jag skulle hålla i after worken där vi skulle gå och käka pizza! Men de slutade med en buffe med tacos och pizza.   Och stackars Sanna som hade så ont i magen så hon missade buffeen.   

//Emma

Av Emma - 16 juli 2012 17:35

Hejsan!

Idag har jag först träffat Sanna och 2 andra från sommarlovsentreprenörerna där vi planerade vad vi ska göra på after worken. Sen när jag var på väg hem stötte jag på Linnsan. Hon var på väg ner till stan så jag följde med henne. När vi var på stadium så ringde Vilmis och undrade om vi skulle ses. Såklart ville jag de så vi började med att luncha på donken :D. Sedan gick vi på några affärer innan vi satte oss på bussen till Matfors för att kolla runt och sola. Har ju nämligen aldrig varit där så. Nu sitter jag på bussen hem ska käka middag oxå är min moster hos oss från den kungliga huvudstaden.

Ha de gött!

//Emma

Av Emma - 14 juli 2012 23:05

Jaa du... Hur är jag som person? De måste man nog egentligen fråga min omgivning.

Men jag är snäll, trevlig, omtänksam, rolig, en bra vän, finns alltid där för alla om de är något, är mån om andra människor och djur (då gäller de inte småkryp och fiskmåsar!), vill alla gott.

Ni för gärna kommentera om de är något ni tycker att jag har glömt.   

//Emma

Av Emma - 13 juli 2012 21:04

1. Jag har och är oxå världens bästa och snällaste syster.

2. Min familjen och mina vänner är de bästa jag har utan dom skulle jag nog inte vara den jag är idag.

3. Saknar dom i norrbotten + Mysan i hundhimlen.

4. Green Day är de bästa bandet någonsin även fast jag lyssnar på en massa annat oxå (som jag, pappa och Marika oxå har sett i GLOBEN!).

5. Älskar djur!

6. Ska jobba på kolmården när jag blir "stor".

7. Är expert på att slösa pengar även fast jag inte vill.

8. Skjuter upp allt så de blir i sista sekund.

9. Brukar reta Linn till gallfeber.

10. Hade skit svårt att få ihop den här listan.


//Emma

Skapa flashcards